Coaliția Globală pentru Educație lansată de UNESCO are ca scop facilitarea oportunităților de învățare incluzivă pentru copiii și tinerii afectați de întreruperile educaționale survenite în urma pandemiei de COVID-19.
Inițiativa a venit după ce aproximativ 87% din elevii și studenții globului au fost afectați de închiderea unităților de învățământ, ca măsură preventivă menită să limiteze răspândirea virusului. În timp ce autoritățile au încurajat forme virtuale de învățare și predarea în mediul online, continuarea educației devine o provocare pentru elevii vulnerabili din medii defavorizate, care nu dispun de mijloacele tehnologice necesare și pentru care unitățile de învățământ reprezintă și o sursă de hrană și protecție. În acest sens, Coaliția Globală pentru Educație își propune asigurarea echitabilă a oportunităților de învățare, lucrând cu guvernele țărilor afectate de COVID-19 în a mobiliza resurse și a sprijinii profesorii și familiile pentru care digitalizarea procesului de educație reprezintă un obstacol.
‘Niciodată nu am fost martorii unei întreruperi educaționale la o asemenea scară’, a declarat directorul general UNESCO, Audrey Azoulay. ‘Parteneriatul este singura cale de urmat. Această coaliție este un apel către o acțiune coordonată și inovatoare pentru deblocarea de soluții care nu vor sprijini elevii și profesorii doar acum, ci și în procesul de recuperare, cu un accent principal pe incluziune și echitate.’
Proiectul este un parteneriat deschis între agențiile Organizației Națiunilor Unite, sectorul privat și alte organizații internaționale determinate să ofere suportul și instrumentele necesare extinderii oportunităților educaționale, în contextul de urgență actual. Printre parteneri se numără UNICEF, Agenția pentru Refugiați ONU, Organizația Mondială a Sănătății, Programul Alimentar Mondial, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, dar și membrii precum Microsoft, Google, Facebook, Zoom, Coursera, BBC.
‘Pentru milioane de copii și tineri din medii defavorizate, închiderea școlilor ar putea însemna pierderea unei surse de siguranță vitală în materie de hrană, protecție și suport emoțional. Acesta nu este un moment pentru a aprofunda inegalități. Este timpul să investim în puterea transformatoare a educației. Pe măsură ce ne angajăm în decada actiunii privind Agenda 2030 pentru dezvoltare sustenabilă, responsabilitatea noastră ca și comunitate globală este de a nu lăsa pe nimeni în urmă’ a susținut secretarul general adjunct al ONU, Amina Mohammed.