Canada urmează exemplul Uniunii Europene și nu numai, și adoptă sancțiuni economice împotriva Federației Ruse prin intermediul agenților economici care s-au implicat în proiectele de infrastructură rutieră din Crimeea, conform TASS.
Marc Garneau / @MarcGarneau /29 mar.
“Astăzi, Canada anunță noi sancțiuni împotriva a 2 persoane și 4 entități ca răspuns la anexarea ilegală de către #Rusia și ocuparea #Crimeii. Această acțiune sprijină angajamentul nestrămutat al Canadei pentru suveranitatea și poporul Ucrainei.”
Ministrul Afacerilor Externe din Canada, Marc Garneau, a comunicat că sancțiunile sunt îndreptate împotriva a 2 persoane și 4 entități, respectiv Alexander Ganov (directorul general al Grand Service Express), Leonid Ryzhekin (director general al Mostotrest), întreprinderea Lenpromtransprojekt, Directoratul de Construcții a Liniei Ferate Berkakit-Tommok-Yakutsk, Întreprinderea Unită Federală de Linie Ferată din Crimeea și Prima Companie de Asigurări din Crimeea.
Conform documentelor care explică sancțiunile adoptate împotriva acestor persoane și entități în Uniunea Europeană și Australia, se pare că Grand Service Express este o companie rusească care a acceptat să contracteze proiectul de construcție a unei linii ferate care să lege Federația Rusă de Crimeea. Compania pe care o reprezintă Leonid Ryzhekin este cea care a dus la final proiectul de construcție a podului peste strâmtoarea Kerch, legând malul Federației Ruse de cel al Crimeii prin regiunea Krasnodar. Podul are o lungime de 19 kilometri, iar pagina companiei menționează că a avut termen de execuție în mai-octombrie 2018. Luând în considerare documentul pus la dispoziție de Uniunea Europeană, Leonid Ryzhekin este menționat aici și director general al Stroygazmontazh, care se ocupă cu construcția infrastructurii de transport a gazului pe teritoriul Federației Ruse, implicată inclusiv în execuția Nord Stream 2. Site-ul companiei precizează că a colaborat la realizarea legăturii dintre Crimeea și regiunea Krasnodar, finalizarea având loc în 2019.
Din același document redactat de UE reiese că Lenpromtransproyekt este compania care a pus la dispoziție design-ul pentru linia de cale ferată și podul peste strâmtoarea Kerch, ocupându-se și de supervizarea arhitecturală a construcției podului. Directoratul de Construcții a Liniei Ferate Berkakit-Tommok-Yakutsk a oferit asistență inginerească în vederea finalizării proiectului, în timp ce Întreprinderea Unită Federală de Linie Ferată din Crimeea a pus în aplicare planul de construcției a liniei ferate ce traversează podul. Prima Companie de Asigurări din Crimeea a contribuit prin asigurarea împotriva incidentelor de orice fel a construcției.
Cetățenilor canadieni le este interzisă:
– realizarea de investiții în regiunea Crimeii dacă aceasta presupune implicarea în deținerea unei proprietăți;
-oferirea sau obținerea de foloase financiare ori alte servicii din sau în beneficiul regiunii Crimeea sau în beneficiul unei persoane provenite din această zonă;
-importul, achiziționarea, transportul sau altă metodă de obținere a bunurilor exportate din regiunea Crimeea;
-exportul, vânzarea, transportul sau altă metodă de comercializare a bunurilor destinate regiunii Crimeea sau unei persoane aparținătoare zonei;
-transferul și oferirea de date tehnice către regiune sau persoane situate în regiune;
-oferirea sau obținerea de servicii turistice din sau cu beneficiul regiunii Crimeea;
– trimiterea de nave maritime în regiunea Crimeea.