Csaba Sógor: continuăm lupta pentru protejarea drepturilor transportatorilor din Europa de Est

0
608
TheVerge.com

Potrivit unui comunicat de presă oferit de politicianul român, reprezentat al minorității maghiare și membru în Parlamentul European, Csaba Sógor, joia trecută a avut loc un protest în fața Parlamentului European, susținut de transportatorii români.

Aceștia au protestat ca reacție la pachetul de noi legislații referitoare la mobilitatea internațională care ar putea să îi facă să piardă avantajul comparativ pe care îl aveau, dar și să fie scoși de pe piața europeană de transport.

În condițiile protestului, oamenii nemulțumiți au fost abordați de către politicianul Csaba Sógor care i-a asigurat că atât acesta, cât și colegii săi, sunt în continuare devotați protejării intereselor transportatorilor (n.r. români) din Europa estică.

În cadrul intervenției acestuia, Csaba Sógor a transmis că: „Deși dezbaterile referitoare la acest aspect au loc de ceva timp, abia acum importanța acestui subiect începe să ia amploare în România. Este esențial ca întreprinderile și șoferii români să se prezinte astăzi, aici,  împreună cu partenerii lor din Europa Centrală și de Est, pentru a organiza un protest amplu, înainte de procedura de vot din cadrul Comitetului de Transport. Este necesar să spunem cu voce tare, că noi, cei din Europa Centrală și de Est, nu suntem niște cetățeni secundari ai UE. Nu putem lăsa la o parte interesele noastre.”

Csaba Sógor a transmis faptul că proiectul va fi dezavantajos în multe privințe pentru transportatorii din Europa Centrală și de Est. Conform proiectului Comisiei Europene, companiile de transport internațional ar fi, pe de o parte, obligate să plătească salariile determinate la nivel local de șoferii de camioane și de autobuze în fiecare țară prin care trec.

Deputații europeni din Transilvania au afirmat că regulamentul privind salarizarea egală ar fi în primul rând, în avantajul companiilor din Europa de Vest, deoarece costurile celor din Europa Centrală și de Est, care sunt în prezent mai competitive, ar crește, o situație care mai devreme sau mai târziu ar duce la dispariția lor de pe piața occidentală. În același timp, reglementarea excesivă care sporește costurile administrative și contravine principiului liberei concurențe nu ar pune doar într-o situație dificilă întreprinderile mici și mijlocii, spre deosebire de întreprinderile cu capacități mai mari, dar ar crește și ele semnificativ prețurile mărfurilor transportate.

Deputații europeni ai RMDSZ au recunoscut că actualul cadru legal nu este adecvat, deoarece unele state din Europa de Vest și-au implementat propriile reglementări pentru a-și proteja piața de transport de concurenții mai puțin costisitori din Europa Centrală și de Est.

 

Potrivit lui Csaba Sógor, aceste măsuri merg împotriva principiului pieței comune, care este una dintre cele mai importante realizări ale UE. “Am putea să susținem doar o legislație care nu pune sarcini administrative asupra întreprinderilor și nu duce la fragmentarea pieței comune” – a explicat deputatul transilvănean, care a urmărit activ dosarul și a prezentat amendamente pentru a îmbunătăți proiectul inițial.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.